Sök produkt
Hem » Köpvillkor

Köpvillkor

Tillämpning och Konsumentskydd

De här Allmänna villkoren (”Villkoren”) är tillämpliga på det köpeavtal som du som konsument sluter med Kelvin Sweden AB, organisationsnummer 556498-6155, nedan kallat ”Golvvärmebutiken”. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.golvvärmebutiken.se.

Köpvillkor

Priser

Priserna på våra varor anges i svenska kronor och inkluderar moms. Momsen är 25% för alla varor.

Upprättande av avtal om köp

Golvvärmebutikens varor beställs på www.golvvärmebutiken.se eller via vår kundtjänst. Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av Golvvärmebutiken via e-post till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Villkor. Golvvärmebutiken ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, så förbehåller sig Golvvärmebutiken rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om förutsättningarna. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Leverans

Golvvärmebutiken använder följande fraktalternativ:

Varubrev, för mindre försändelser som kan lämnas i brevlåda
Paket, varorna skickas till närmaste utlämningsställe. När paketet finns för uthämtning skickas ett sms med information om löpnummer och pinkod till det mobiltelefonnummer som angivits vid beställningen. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas.
Hemleverans, för varor som på grund av sin storlek eller vikt inte går att skicka till utlämningsställe erbjuds hemleverans under dagtid. Avisering vid hemleverans sker per telefon. Med hemleverans avses vanligen leverans till adressens första port eller tomtgräns.

(Läs mer om våra fraktmetoder och priser under Frakt och Leverans)

Normal leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar från det att Golvvärmebutiken har bekräftat din beställning via e-post. Om produkten ingår i beställningsortimentet är leveranstiden maximalt 14 dagar.

Om en försändelse mot förmodan blir försenad kommer du kontaktas av kundtjänst. Givetvis har du då också alltid rätt att häva köpet.

Outlösta Paket/Försändelser

Paket som inte har hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Golvvärmebutiken. Om detta sker debiteras du en avgift på 499 kr (SEK) plus ev. påminnelseavgifter för kostnader hänförliga till Golvvärmebutikens administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Det samma gäller en hemleverans som inte tas emot.

Ångerrätt och Retur

Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder Golvvärmebutiken istället hela trettio (30) dagars ångerrätt från det att du tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vill du under denna tid returnera din vara för byte eller återköp ska du kontakta kundtjänst och meddela om returen. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick.

Det är viktigt att du bifogar en kopia på din faktura/följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så att vi vet vad returen gäller. När vi mottagit och godkännt returen görs återbetalning/kreditering till er inom 30 dagar.

Om du har beställt flera varor drar du av beloppet på det du returnerat och betalar resterande belopp på fakturan. Du kommer inte att få något nytt inbetalningskort. Om du redan har betalat för varan gör vi en återbetalning till dig när vi mottagit returen. Maila i sådana fall information om ditt fakturanummer, din bank och ditt kontonummer till info@golvvarmebutiken.se och meddela vilken/vilka varor du kommer att returnera. Observera att projekerade offertorder inte innefattas av returrätten (här gäller 30% returavdrag för att täcka kostnaderna för projektering samt frakt).

OBS! Returen måste sändas som företagspaket. Detta då vi inte alltid har möjlighet att hämta postpaket hos ombud med risk att varan går i retur till dig.

Returadressen är:
KELVIN SWEDEN AB
Svetsaregatan 10
302 50 Halmstad

Returadressen finns även angiven på faktura/följesedel. Returporto enligt Postens portotabell betalas av kunden.

Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida

Reklamation

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@golvvarmebutiken.se Du får då en retursedel för att skicka tillbaka varan på vår bekostnad. Vi skickar dig en ersättningsvara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. Om varan visar sig vara felfri debiteras en kostnad för frakt samt administrationsavgift för felsökning. Er reklamationsrätt är 3 år från inköpsdatum.

Ersättning för kostnader

Vi kan tyvärr inte ersätta de kostnader som kan uppstå i samband med installation eller demontering av varor i samband med reklamation. I de fall en leverans blir försenad och en beställd hantverkare inte kan utföra sitt jobb kan vi inte heller ersätta er för denna kostnad. Vi rekommenderar därför att ni inte beställer hantverkare innan varorna är levererade och ni har konstaterat att leveransen är enligt order.

Transportrisk

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Golvvärmebutiken för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till oss på tel 035-227733 så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Vi ber dig att göra denna anmälan till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Kunduppgifter

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. Du godkänner också att vi sparar dina uppgifter i våra kundregister.